Využitím služby Pro-Temp Personnel Leasing teda môžete, okrem iného, efektívne riadiť svoju personálnu politiku:
- V každom okamihu máte presne toľko pracovných síl, koľko potrebujete.
- Rýchlo vyriešite krátkodobý nedostatok zamestnancov (práca riadená projektovým spôsobom, sezónne práce, urgentný dopyt a zákazky, apod.) aj prípadnú potrebu dlhodobejšieho nahradenia zamestnancov (napr. náhrada po dobu materskej dovolenky, dlhodobejšieho ochorenia, a pod.).
- Môžete sa sústrediť na obsadenie strategických pozícii a pre administratívne a pomocné procesy využívať externých pracovníkov.
- Môžete účinne znižovať svoje personálne a fixné náklady.
- Môžete svoje potreby pracovných síl riešiť v časovom období hodín, maximálne niekoľko dní.
- Vďaka flexibilite v získavaní pracovných síl budujete konkurenčnú výhodu, ktorú môžete využiť najmä v období časovo a ľudsky náročných zákaziek.
- Nemusíte podstupovať drahý a zložitý náborový proces vlastného personálu a znižujete taktiež riziká nesprávneho výberu zamestnanca.
- Eliminujete prípadné problémy s nutnosťou prepúšťať vlastných zamestnancov v okamihu, keď ich kapacita presahuje súčasné požiadavky.
- Okamžite nahradíte dočasne prideleného zamestnanca, ktorý nespĺňa Vaše kvalitatívne a/alebo kvantitatívne kritéria.
Využitie služby Pro-Temp Personnel Leasing zahŕňa najmä nasledujúce činnosti:
- Podporu a pomoc pri špecifikácii požadovaných pozícií a nárokov na kvalifikácií dočasne pridelených zamestnancov.
- Vyhľadávanie, výber a preverenie znalostí, skúseností a pracovných návykov dočasne pridelených zamestnancov.
- Preverenie bezúhonnosti vybraných dočasne pridelených zamestnancov.
- Zaškolenie dočasne pridelených zamestnancov s ohľadom na vykonávané práce.
- Prípravu a aktualizáciu pracovných zmlúv, pokynov k dočasnému prideleniu, prípadne ďalších pracovno-právnych dokumentov, dočasne pridelených zamestnancov.
- Založenie osobných zložiek dočasne pridelených zamestnancov.
- Zabezpečenie vstupných aj periodických lekárskych prehliadok.
- Základné preškolenie v oblasti BOZP a PO.
- Zber a evidencia pracovných výkazov.
- Kontrolu dodržiavania liečebného režimu dočasne pridelených zamestnancov – v prípade náhrad pri pracovnej neschopnosti.
- Zabezpečenie výplat odškodnení v prípade pracovných úrazov alebo choroby z povolania.
- Vystavovanie potvrdení dočasne pridelených zamestnancov pre úrad práce, banky, poisťovne či ďalšie inštitúcie.
- Zabezpečenie náhrady pracovníkov v prípade pracovnej neschopnosti či fluktuácie a to aj v prípade náhrad za kmeňových zamestnancov.
- Priebežné monitorovanie výkonu, pracovných vzťahov a ďalších aspektov dočasného pridelenia a poskytovanie spätnej väzby.
- Pravidelný reporting v intervaloch podľa vašich požiadaviek.
- Mesačné spracovanie mzdovej agendy buď na základe Vami vyhotovenej dochádzky alebo na základe agentúrnych výkazov (výpočet mesačných, hodinových, úkolových miezd, dohôd o prácach konaných mimo pracovného pomeru – DoPČ a PZ, výpočet dávok nemocenského poistenia, uplatnenie zliav na dani, apod.).
- Zabezpečenie výplaty miezd a zákonných odvodov na sociálne a zdravotné poistenie.
- Rozúčtovanie a rozčlenenie miezd podľa konkrétnych požiadaviek (na strediská, zákazky, pobočky, apod.)
- Vyhotovenie mesačných prehľadov pre účely SC a ZP.
- Spracovanie ročného zúčtovania dane z príjmov.
- Spracovanie Evidenčných listov dôchodkového poistenia.
Ktoré konkrétne služby budete využívať a ktoré si prajete zabezpečovať vlastnými zdrojmi či iným spôsobom záleží výhradne na Vás, pretože z ponuky je možné vyberať ako z „menu“. Niektoré služby sú však vzájomne prepojené a oddeliť buď nepôjdu alebo je to technicky a/alebo administratívne náročné, nesystémové a tym aj drahšie.
Služba Pro-Temp Personnel Leasing je vhodné teda najmä využiť v nasledujúcich oblastiach činností:
- Priemysel, výrobné spoločnosti – pomocné manipulačné a skladové práce.
- Sklady, logistika, distribučné spoločnosti – pomocné manipulačné práce pri naskladňovaní a balení výrobkov v prevádzke obchodných domov, supermarketov a hypermarketoch, pomocné manipulačné práce pri expedícii tovaru.
- Administratíva – asistentské, sekretárske, operátorské pozície, personál recepcie, spracovanie dát na PC, účtovná a administratívna výpomoc.
- Gastro/cestovný ruch – čašníci, servírky, kuchári, upratovanie, výpomoc.
- Informačný personál – hostesky, tlmočníci, prekladatelia.
- Malo/veľkoobchod – predavači, dokladanie tovaru, pomocný personál.
- Prieskumy trhu/marketing – anketári, propagačné akcie, spracovatelia štatistík, apod.
- Bezpečnosť, stráženie majetku a osôb, zabezpečenie akcií vrátane koordinácie parkovísk.
- Obchod a služby – predavači, pokladníci, pracovníci inventúr, vybaľovanie, dokladanie, apod.
K vyhľadávanie vhodných kandidátov pre dočasné pridelenie využívame rozsiahly súbor nástrojov a metód, najmä:
- Vlastnú databázu obsahujúcu kandidátov z rôznych odborov a lokalít.
- Databáza našej materskej spoločnosti a spoločnosti v rámci skupiny.
- Medzinárodné odborné databázy založené na komerčnom základe.
- Špecializovanú inzerciu v elektronických a tlačových médiách.
- Sociálne siete.
- Odporúčanie od iných kandidátov a/alebo našich partnerov.
- Priame vyhľadávanie a aktívne oslovenie.
Každý z kandidátov prechádza pohovorom v našej spoločnosti a overením jeho schopnosti a zručností. V prípade požiadavky robíme tiež hlbšie preverenie a testovanie, napr. manuálne zručnosti, jemná motorika, apod. (najmä pre prácu vo výrobných spoločnostiach), komunikačné zručnosti, zodpovednosť, (napr. pre prácu v kontaktných centrách), jazykové znalosti (napr. pre prácu v cestovnom ruchu) a ďalšie.
Personálne zabezpečenie
Pri dočasnom pridelení zamestnancov získavate, okrem manažéra kvality a Key Account Managera/konzultanta, taktiež koordinátora zákazky (prípadne tím koordinátorov, ktorý môže pracovať aj v zmenách podľa Vašich konkrétnych požiadaviek a potrieb), ktorý zabezpečuje všetku komunikáciu s dočasne pridelenými zamestnancami aj riešenie všetkých personálnych, administratívnych aj pracovno-právnych otázok. Koordinátor zákazky tiež dohliada na vyhľadávanie a nábor zamestnancov, ich prípadne ubytovanie a/alebo dopravu, zapracovanie, zvyšovanie kvalifikácie alebo prípadnú náhradu. Je zodpovedný za komunikáciu so všetkými zodpovednými útvarmi zákazníka.
V závislosti na veľkosti zákazky, Vašich potrebách a požiadavkách Vám koordinátor zákazky môže byť k dispozícii:
- trvale,
- vo vybraných dňoch či hodinách,
- na vyžiadanie,
a to buď priamo na Vašom pracovisku „on-site“, na našej pobočke či prostredníctvom nášho mobilného pracoviska.
Dočasne pridelený zamestnanec plní svoje pracovné povinnosti na základe pokynov, zavedených pracovných postupov, procesov a štandardov zákazníka. V pracovno-právnych záležitostiach sa, prostredníctvom Key Account Managera či koordinátora zákazky, obracia na agentúru práce.
Koordinátor zákazky dohliada na včasné a množstvové naplnenie objednávky zákazníka. Operatívne komunikuje požiadavky, zmeny a potreby smerom k zákazníkovi a naopak, prostredníctvom interne určeného pracovníka/ov, spravidla zmenový majster/ vedúci výroby, teamleader, personalista, HR špecialista, HR generalista, mzdová/ý účtovník apod.
Reporting
Pre účely sledovania kvality, výkonov a výplaty miezd a vyúčtovanie pripravujeme pravidelný reporting v intervaloch podľa konkrétnych požiadaviek (denný, týždenný, mesačný; s ohľadom na povahu zákazky a Vaše potreby).
Predmetom reportingu je najmä:
- Obsadenosť zmien.
- Dochádzka dočasne pridelených zamestnancov.
- Kvalita práce dočasne pridelených zamestnancov zo strany zákazníka (hodnotenie nadriadeného).
- Mzdové podklady.
- Reakčné doby.
- Zmluvy, aktualizácie pracovno-právnych dokumentov.
- Informácie o vstupných a periodických zdravotných prehliadkach.
- Informácie o situácii v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci.
Pozn.
Služba Pro-Temp Personnel Leasing, niekedy sa tiež nazýva „agentúrne zamestnávanie“ je poskytovaná v súlade s platnou právnou úpravou (najmä „Zákonník práce“ v platnom znení a „Zákon o zamestnanosti“ v platnom znení). Okrem obchodného zmluvného vzťahu medzi spoločnosťou Pro-Temp a zákazníkom, vyžaduje tiež „Dohodou o dočasnom pridelení“ a „Písomný pokyn“ spoločnosti Pro-Temp (ako „Agentúry práce“) dočasnému prideleniu zamestnanca u zákazníka.